W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

USC 1 Zaświadczenie dla władz kościelnych stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akta stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Treść

Wymagane dokumenty
  1. Dowody osobiste osób wnioskujących o wydanie zaświadczenia.
  2. Dla cudzoziemców wg odrębnych  przepisów.
  3. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
 Opłaty

Opłata skarbowa:
- za sporządzenie aktu małżeństwa - 84,- zł.

Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na nr konta:

 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Urząd Miasta Ostrołęki,
Plac Gen. Józefa Bema 1
07-410 Ostrołęka

lub w kasie Urzędu Miasta Ostrołęki,  Plac Gen. Józefa Bema 1

UWAGA!

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej za sporządzenie aktu małżeństwa zawartego w Ostrołęce należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Ostrołęki. Jeżeli związek małżeński jest zawierany na terenie innej gminy opłatę skarbową należy wnieść do organu właściwego ze względu na miejsce zawarcia małżeństwa.

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie dotyczy.

 Miejsce złożenia wniosku

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2,07-400 Ostrołęka
tel. +48 (29) 765 43 11

 Kontakt w sprawie USC 1

Hanna Kuć
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 42

Anna Stefanowska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 40

 

 Termin odpowiedzi

Niezwłocznie

 Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o odmowie dokonania czynności przysługuje złożenie wniosku do sądu właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego o rozstrzygnięcie, czy przyczyny odmowy wskazane w otrzymanym zawiadomieniu są zasadne.

 Uwagi

Osoby ubiegające się o wydanie zaświadczenia muszą osobiście zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego celem złożenia przed Kierownikiem USC zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego zgodnie z art. 76, ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.

 Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2022, poz. 1681 t.j.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022, poz. 2142, 2236, z 2023 poz. 412 t.j.)
  • Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. 2017, poz. 682 t.j.)

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane