W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Ostrołęki

pl. gen. Józefa Bema 1
07-400 Ostrołęka

tel.: (+48) 29 764 68 11
fax: (+48) 29 765 43 20

email: um@um.ostroleka.pl

 

adres skrytki ePUAP: /umostroleka/skrytka
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP

 

NIP Miasta Ostrołęki: 7582142002

 

REGON Miasta Ostrołęki: 550668410
Identyfikator gminy TERYT: 1461011

USC 2 Zaświadczenie o możności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego obywatela polskiego za granicą

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akta stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Treść

Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o wydanie dokumentu o możności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego obywatela polskiego za granicą (USC-W-1).
  2. Dowód osobisty osoby wnioskującej o wydanie zaświadczenia.
  3. Dokładne dane obcokrajowca, z którym zostanie zawarty związek  małżeński (data urodzenia, imiona i nazwiska rodowe rodziców itp.)
  4. Pisemne zapewnienie, że nie wie o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.
  5. Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
  6. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
 Opłaty

Opłata skarbowa:
- za wydanie zaświadczenia - 38,- zł.

Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na nr konta:

 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162

Urząd Miasta Ostrołęki,
Plac Gen. Józefa Bema 1
07-410 Ostrołęka

lub w kasie Urzędu Miasta Ostrołęki,  Plac Gen. Józefa Bema 1

Inne opłaty:
Nie pobiera się.

Opłata ewidencyjna:
Nie dotyczy.

 Miejsce złożenia wniosku

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Berka Joselewicza 2, 07-400 Ostrołęka
tel. (+48 29) 765 43 11

 Kontakt w sprawie USC 2

Hanna Kuć
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 42

Anna Stefanowska
ul. Berka Joselewicza 2
tel. +48 (29) 765 43 40

 Termin odpowiedzi

Niezwłocznie

 Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje złożenie wniosku do sądu właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego o rozstrzygnięcie, czy przyczyny odmowy wskazane w otrzymanym zawiadomieniu są zasadne.

 Uwagi
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego lub konsula Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Ważność zaświadczenia wynosi 6 miesięcy. Po upływie  tego terminu zaświadczenie traci moc.
 Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2022, poz. 1681 t.j.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022, poz. 2142, 2236, z 2023 poz.412 t.j.)

Załączniki

USC-W-1(4) pdf, 151 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane