EL 3 Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | dowód osobisty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Ewidencji Ludności |
Treść
Wymagane dokumenty
Podanie /wniosek od zainteresowanej osoby i dołączenie do podania dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty
Opłata skarbowa:
Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku).
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. organu podatkowego
Miasta Ostrołęki: 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162
17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa( od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika.
Inne opłaty:
Nie pobiera się
Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się
Miejsce złożenia wniosku
Punkt Obsługi Ineresantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 294
Punkt Obsługi Ineresantów
pl. gen. Józefa Bema1, 07-400 Ostrołęka
(+48 29) 764 68 11 w. 279
Kontakt w sprawie EL 3
Małgorzata Michałowska
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 4 (parter)
tel. (+48 29) 765 42 40
Joanna Bystrek
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 4 (parter)
tel. (+48 29) 765 42 40
Anna Maleńka
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 4 (parter)
tel. (+48 29) 765 42 40
Termin odpowiedzi
Zaświadczenie wydawane jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od daty wpływu podania.
Odmowa wydania zaświadczenia, bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Tryb odwoławczy
Od postanowienia przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Mazowieckiego w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.
Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki.
Uwagi
Wydawane zaświadczenia w ramach tej usługi dotyczy danych osoby wnioskodawcy. Udostępnienie danych innych osób następuje na wniosek o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych. Zaświadczenie sporządza się w zależności od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2022 r. poz.671 z późn. zm.),
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.z 2022r. poz.2000).