EL 4 Zameldowanie na pobyt stały (czasowy) lub wymeldowanie z pobytu stałego (czasowego) na podstawie decyzji administracyjnej na wniosek strony
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Ewidencji Ludności |
Treść
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego/czasowego lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) - EL-W-4
- Wniosek o zameldowanie na pobyt stały / czasowy EL-W-5
Załączniki:
- Decyzja przydziału lokalu lub umowa najmu, a w przypadku domu - akt notarialny lub inny dokument potwierdzający własność domu. W przypadku zameldowania -wypełniony druk - ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO
Opłaty
Opłata skarbowa:
- za wydanie decyzji - 10 zł
Opłatę wnosi się do kasy Urzędu lub na konto bankowe: 32 1020 1592 2300 0410 0000 0162
Inne opłaty:
- od złożenia dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnictwa gdy strona działa przez pełnomocnika– 17 zł
Opłata ewidencyjna:
Nie pobiera się.
Miejsce złożenia wniosku
Biuro Ewidencji Ludności
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka, pokój 2
tel. +48 (29) 765 42 41
Punkt Obsługi Interesantów
pl. gen. Józefa Bema 1, 07-400 Ostrołęka
tel. +48 (29) 765 42 79
Punkt Obsługi Interesantów
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, 07-400 Ostrołęka
+48 (29) 765 42 94
Kontakt w sprawie EL 4
Monika Rzepka - Małkowska
Beata Zadrożna
ul. gen. Tadeusza Kościuszki 45, pokój 2
tel. +48 (29) 765 42 39,
Termin odpowiedzi
Do miesiąca od chwili złożenia niezbędnych dokumentów, (sprawa szczególnie skomplikowana - w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania), z możliwością przedłużenia terminu.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrołęki - odwołanie składa się: w Punkcie Obsługi Interesanta lub w Biurze Ewidencji Ludności. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu zameldowania lub ubiegający się o uchylenie zameldowania (wymeldowania) powinien:
- złożyć wniosek ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub wskazania bezprawności dokonanego zameldowania (wymeldowania), podać aktualny adres miejsca pobytu lub wyjaśnić brak informacji o miejscu pobytu osoby, której wniosek dotyczy,
- przedłożyć do wglądu oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane we wniosku np. tytuł prawny do domu lub lokalu, wypis z księgi wieczystej, wyrok orzekający eksmisję, sentencję wyroku rozwodowego. Do wniosku należy załączyć kopie tych dokumentów.
Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba, która ma być wymeldowana faktycznie nie zamieszkuje w lokalu i opuściła go dobrowolnie i na stałe.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022r. poz.1191 ze zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022 poz.2142 ze zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2022 r. poz.2000, ze zm.).