Wydział Kultury, Sportu i Turystyki
Kontakt:
Sylwia Piątek-Wołosz - Dyrektor Wydziału
- Telefon: +48 (29) 764 68 11 wew. 377
Kompetencje:
Do właściwości Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki należy prowadzenie spraw związanych z kulturą, sportem, turystyką, budżetem obywatelskim oraz współpraca z organizacjami pozarządowymi, z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz wykonywanie zadań związanych z promocją miasta, a w szczególności:
1)opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących tworzenia, łączenia, przekształcania i likwidacji samorządowych instytucji kultury,
2)prowadzenie ewidencji samorządowych instytucji kultury,
3)nadzór nad instytucjami kultury, dla których organizatorem jest miasto oraz współpraca z tymi instytucjami, a także z innymi jednostkami organizacyjnymi
i osobami fizycznymi w zakresie podejmowanych działań i inicjatyw kulturalnych,
4)przygotowywanie materiałów okolicznościowych (dyplomy, zaproszenia itp.) we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu,
5)przyjmowanie zawiadomień o imprezach artystycznych lub rozrywkowych odbywających się na terenie miasta od podmiotów prowadzących działalność kulturalną poza stałą siedzibą lub w sposób objazdowy,
6)organizacja (we współpracy z Wydziałem Obsługi Prezydenta i Rady Miasta) na terenie miasta obchodów świąt narodowych i rocznic,
7)realizacja działań związanych z organizacją na terenie miasta imprez pod patronatem Prezydenta oraz ważnych spotkań z udziałem władz miasta,
8)prowadzenie prac związanych z prezentowaniem i promowaniem miasta na targach, wystawach i innych imprezach promocyjnych oraz współdziałanie w tym zakresie z organizacjami pozarządowymi i przedsiębiorcami,
9)planowanie rozwoju kontaktów zagranicznych miasta oraz koordynacja działań miejskich jednostek organizacyjnych w tym zakresie,
10)realizacja partnerskich kontaktów zagranicznych w ramach zawartych umów oraz w zakresie rozwijania współpracy zagranicznej,
11)obsługa organizacyjna (we współpracy z Wydziałem Obsługi Urzędu
i Mieszkańców oraz Wydziałem Obsługi Prezydenta i Rady Miasta) wyjazdów zagranicznych delegacji miasta oraz wizyt gości zagranicznych,
12)współpraca z placówkami dyplomatycznymi w kraju i za granicą w zakresie promocji miasta, pozyskiwanie nowych partnerów,
13)przygotowywanie publikacji i wydawnictw promocyjno-informacyjnych o mieście,
14)tworzenie warunków prawno-organizacyjnych dla rozwoju kultury fizycznej i rekreacji ruchowej,
15) inicjowanie działań na rzecz racjonalnego wykorzystania bazy sportowej
i kulturalnej,
16)prowadzenie spraw w zakresie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się oraz uprawiających sporty wodne, w tym czynności zmierzających do utworzenia kąpieliska miejskiego oraz prowadzenie ewidencji kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli na terenie Ostrołęki,
17)nadzorowanie działalności miejskich instytucji kultury fizycznej,
18)koordynowanie imprez sportowych i kulturalnych,
19)rozpatrywanie wniosków o przyznane stypendiów, wyróżnień i nagród za szczególne osiągnięcia sportowe oraz wniosków o przyznanie nagród za szczególne osiągnięcia
w dziedzinie kultury i sztuki,
20)koordynowanie działań Urzędu w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi z zakresu kultury, sportu i turystyki, a w szczególności:
a)prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,
b)przygotowywanie propozycji regulacji prawnych w zakresie współpracy,
c)przyjmowanie i analiza ofert składanych przez organizacje pozarządowe,
z zakresu działania wydziału, przygotowywanie umów zawieranych przez miasto na realizację zadań publicznych z zakresu kultury, sportu i turystyki oraz nadzór i kontrola (pod względem merytorycznym) umów zawartych pomiędzy miastem, a organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji projektów opisanych w umowach,
d)przygotowywanie rocznych sprawozdań ze współpracy organizacji pozarządowych z miastem, z zakresu działania wydziału,
e)przygotowywanie i organizowanie debat publicznych, spotkań informacyjnych dla organizacji pozarządowych i organizacja bezpłatnych szkoleń oraz udział w spotkaniach organizowanych przez organizacje pozarządowe,
f)współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i stanowiskami samodzielnymi oraz jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie realizacji zadań z zakresu kultury fizycznej, turystyki oraz kultury i ochrony dziedzictwa narodowego przez organizacje pozarządowe,
g)współpraca z organami osiedli,
21)sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji mających siedzibę na terenie miasta (z wyłączeniem stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego), w zakresie ustalonym ustawą Prawo o stowarzyszeniach,
22)prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych mających siedzibę na terenie Ostrołęki,
23)nadzór nad utrzymaniem Miejsc Pamięci Narodowej oraz grobów wojennych,
24)prowadzenie ewidencji żołnierzy Armii Radzieckiej pochowanych na cmentarzu wojennym w Ostrołęce,
25)prowadzenie spraw dotyczących budżetu obywatelskiego,
26)nadzór nad prowadzeniem Kroniki Miasta Ostrołęki,
27)organizowanie konferencji prasowych Prezydenta i Przewodniczącego Rady,
28)informowanie o problematyce spraw rozpatrywanych przez organy miasta w zakresie wynikającym ze współpracy z organizacjami pozarządowymi i organizacjami gospodarczymi,
29)podejmowanie działań zmierzających do należytego wykorzystania publikacji prasowych w pracy organów miasta,
30)prowadzenie rejestru krytyki prasowej, telewizyjnej, radiowej i informowanie Prezydenta oraz Przewodniczącego Rady o publikacjach krytycznych oraz ustosunkowywanie się do tej krytyki,
31)reagowanie, zgodnie z ustawą Prawo prasowe na teksty krytyczne,
32)opracowywanie i przekazywanie środkom masowego przekazu sprostowań informacji nieprawdziwych lub niepełnych,
33)analizowanie publikacji prasowych dotyczących problemów ekonomicznych, społecznych i kulturalnych miasta,
34)prowadzenie strony internetowej oraz portali społecznościowych Urzędu,
35)autoryzacja materiałów informacyjno-promocyjnych jednostek podległych przed publikacją na stronach internetowych i portalach społecznościowych,
36)organizacja współpracy Prezydenta z parlamentarzystami, partiami politycznymi i związkami zawodowymi,
37)współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie polityki zagranicznej oraz promocji miasta,
38)inicjowanie i prowadzenie działań związanych z promocją miasta we współpracy z komórkami Urzędu i instytucjami zewnętrznymi,
39)prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie,
40)realizacja programu Ostrołęcka Karta Mieszkańca.
Sprawy do załatwienia:
Karty informacyjne Referatu Kultury, Sportu i Turystyki
KLAUZULE INFORMACYJNE STOSOWANE W REFERACIE KULTURY, SPORTU I TURYSTYKI:
Wobec użytkowników Fanpage na Facebooku
Wobec osób biorących udział w programie Rowerowa Stolica Polski
Wobec właścicieli wód i gruntów przylegających do kąpieliska
Wobec osób składających zawiadomienie o zgromadzeniu publicznym
Wobec osób kontaktujących się w sprawie rezerwacji obiektów sportowych
Wobec osób zgłaszających świadczenie usług hotelarskich w innym obiekcie
Wobec osób zgłaszających zamiar zorganizowania imprezy artystycznej lub rozrywkowej
Wobec osób składających wniosek o wydanie zezwolenia na zorganizowanie imprezy masowej
Wobec osób wnioskujących o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych lub klubów sportowych
Wobec osób składających wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych zmianę danych w ewidencji